Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi - Beden Eğitimi ve Sporda Oyun - Fiziksel Uygunluk, Hareket ve Beceri Öğretimi- Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi
Beslenme ve Egzersiz - Egzersiz Programlama - Kronik Hastalıklar ve Egzersiz - Sağlıklı Yaşlanma ve Egzersiz
Antrenman Bilimi - Egzersiz ve Spor Fizyolojisi - Ergojenik Yardım ve Doping - Spor Biyomekaniği - Sporcu Beslenmesi - Sporda Yetenek Belirleme ve Yönlendirme
Liderlik ve Gönüllülük - Rekreasyon Yönetimi - Spor Turizmi - Terapatik ve Ticari Rekreasyon
e-spor - Spor Mühendisliği - Spor Teknolojisi - Sporda Yapay Zeka
Etkinlik Yönetimi ve Organizasyonu - Spor Ekonomisi - Spor Hukuku - Spor İşletmeciliği - Spor Pazarlaması - Spor Yönetimi ve Politikası
Egzersiz ve Spor Psikolojisi - Geleneksel Türk Sporları - Spor Felsefesi ve Etiği - Spor Sosyolojisi - Spor Tarihi
Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisinde yayınlanmak üzere gönderilecek çalışmalar DERGİPARK sisteme giriş yapıldıktan sonra yüklenmelidir. Diğer yollarla gönderilen çalışmalar dikkate alınmayacaktır.
ÇALIŞMA YAZIM KURALLARI
Türkçe olarak hazırlanan çalışmalar dilin doğru kullanımı ve açıklığının yanı sıra doğru bir gramer yapısına sahip olmalıdır. Türkçe olarak hazırlanan çalışmalarda sırasıyla şu başlıklar bulunmalıdır.
Özet: Çalışmanın özeti 250-300 kelime arasında olmalıdır. Özet kısmında açık olmayan kısaltmalar ve alıntılardan kaçınılmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Çalışmanın içeriği hakkında 3-5 arasında anahtar kelime verilmelidir. Anahtar kelimeler virgül ile ayrılmalıdır. Çalışmanız için anahtar kelime seçerken lütfen https://www.bilimterimleri.com/ sitesini ziyaret ediniz.
Yabancı Dilde Başlık ve Özet: Çalışmada kullanılan Türkçe başlık ve özet İngilizce veya yayın hangi dilde ise bölümde yer almalıdır.
Uzun Özet: Türkçe olarak hazırlanan çalışmalar 750-1000 kelimelik İngilizce uzun özet içermelidir. İngilizce olarak hazırlanan çalışmalarda böyle bir zorunluluk bulunmamaktadır.
Giriş: Çalışmanın giriş kısmı, çalışmanın gerekli temel bilgilerini, teorik alt yapısını ve önemini içermeli, literatürde yapılan önceki çalışmalar hakkında bilgi vermelidir. Bulgular ve sonuca dair herhangi bir bilgi içermemelidir.
Materyal ve Yöntem: Bu bölümde çalışmada izlenen bilimsel süreç detaylı ve anlaşılır bir şekilde açıklanmalı.
Tartışma ve Sonuç: Bu bölümde çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar sırasıyla açıklanmalı, literatürde yer alan çalışmalarla kıyaslamalar yapılarak bilime ve literatüre katkısı detaylı şekilde anlatılmalıdır.
Sınırlıklar ve Öneriler: Çalışmanın sınırlıkları bu bölümde ifade edilmeli ve çalışmanın türüne göre hem uygulayıcılar için hem de gelecek çalışmalar için çeşitli öneriler içermelidir.
Kaynakça: Çalışmada metin içi ve sonda yer alan kaynak gösterimi APA 6 yazım kurallarına göre yapılmalıdır.
Tek Yazarlı Kitap
Aydın, A. (2004a). Düşünce tarihi ve insan doğası. İstanbul: Gendaş Yayınları.
Organ, D. W. (1988). Organizational citizenship behavior: The good soldier syndrome. Canada: Lexington Books.
Tek Yazarlı Çeviri Kitap:
Rosen, R. H. (1998). İnsan yönetimi. (Çev: G. Bulut). İstanbul: MESS Yayınları.
İki Yazarlı Kitap
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Bryk, A. S., & Schneider, B. (1996). Trust in schools: A core resource for improvement. New York: Russell Sage Foundation.
İki Yazarlı Çeviri Kitap:
Cooper, R., & Sawaf, A. (1997). Liderlikte duygusal zekâ (Çev: Z. Ayman & B. Sancar). İstanbul: Sistem Yayınları.
Üç Yazarlı Kitap:
Köklü, N., Büyüköztürk, Ş., & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Hoy, W. K., Tarter, C. J., & Kottkamp, R. B. (1991). Open schools-healthy schools. Newbury Park, CA: SAGE.
Editörlü Kitap:
Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (Edt.) (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (Eds.) (2003). Studies in leading and organizing schools. Greenwich: Information Age Publishing.
Editörlü Kitapta Bölüm:
Yayla, A. (2009). Eğitimin felsefi temelleri. İçinde H. B. Memduhoğlu, & K. Yılmaz (Edt.), Eğitim bilimine giriş(ss. 19-43). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Hoy, W. K., & Tschannen-Moran, M. (2003). The conceptualization and measurement of faculty trust in schools: The omnibus t-scale. In W. K. Hoy, & C. G. Miskel (Eds.), Studies in leading and organizing schools (pp. 181-208). Greenwich: Information Age Publishing.
Çeviri Kitapta Bölüm:
Finger, J., & Bamford, B. (2010). Ölçme değerlendirmenin yönetimi. (Çev: K. Yılmaz & E. Oğuz). Sınıf yönetimi stratejileri öğretmen kılavuzu [The Classroom Teacher's Book Of Management Essentials]. (Çev. Edt: T. Karaköse). Ankara: Nobel Yayıncılık. ss. 194-243.
Book Reviews:
Dent-Read, C., & Zukow-Goldring, P. (2001). Is modeling knowing? [Review of the book Models of cognitive development, by K. Richardson]. American Journal of Psychology, 114, 126-133.
Makale (1 yazar)
Yılmaz, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
Tschannen-Moran, M. (2001). Collaboration and the need for trust. Journal of Educational Administration, 39(4), 308-331.
Makale (2 yazardan 7 yazara kadar)
Çokluk-Bökeoğlu,, Ö. & Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(54), 211-233.
Oğuz, E., Yılmaz, K., & Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39-52.
Hoy, W. K., & Tarter, C. J. (2004). Organizational justice in schools: no justice without trust. International Journal of Educational Management, 18(4), 250-259.
Smith, C. A., Organ, D. W., & Near, J. P. (1983). Organizational citizenship behavior: its nature and antecedents. Journal of Applied Psychology, 68(44), 653-663.
Makale (8 ve daha fazla yazar)
Wolchik, S. A., West, S. G., Sandler, I. N., Tein, J.-Y., Coatsworth, D., Lengua, L.,...Griffin, W. A. (2000). An experimental evaluation of theory-based mother and mother-child programs for children of divorce. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 68, 843-856.
Bildiri Kitabında Basılan Bildiri:
Yılmaz, K. (2015). Değerler eğitimi üzerine düşünceler: Araştırmaların bütünleştirilmesi. İçinde A. Güvencç, & M. Saygın (Edt.), Eğitimde gelecek arayışları: Dünden bugüne Türkiye’de beceri, ahlak ve değerler eğitimi uluslararası sempozyumu (ss. 79-100). Bartın, Türkiye: Atatürk Araştırma Merkezi & Bartın Üniversitesi.
Parsons, O. A., Pryzwansky, W. B., Weinstein, D. J., & Wiens, A. N. (1995). Taxonomy for psychology. In J. N. Reich, H. Sands, & A. N. Wiens (Eds.), Education and training beyond the doctoral degree: Proceedings of the American Psychological Association National Conference on Postdoctoral Education and Training in Psychology(pp. 45–50). Washington, DC: American Psychological Association.
Bildiri Kitabında Basılmayan ya da Özet Metin Olarak Basılan Bildiri:
Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K., & Karaköse, T. (2010, Mayıs). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. V. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EYEDDER. Antalya.
Turan, S. (2006, Nisan). Eğitim yönetiminde paradigmatik dönüşümler (dönüşen bir şey yok). Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi Sorunları ve Çözüm Önerileri Toplantısı. EYEDDER-Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. Ankara.
Turan, S. (2001, April). School climate, supportive leadership behavior and faculty trust in Turkish public schools. American Educational Research Association (AERA). Seattle Washington, USA.
Yayınlanmamış Lisansüstü Öğretim Tezleri:
Arı, G. S. (2003). İşletmelerde güven ve personel güçlendirme ilişkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma(Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Kamer, M. (2001). Örgütsel güven, örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık davranışlarına etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Evans, T. J. (1996). Elementary teachers’ and principals’ perceptions of principals leadership style and school social organization (Doctoral Dissertation). Western Michigan University, Kalamazoo, Michigan.
Yayınlanmamış Araştırma:
Balcı, A., & Yılmaz, K. (2005). Okul yöneticisi profili araştırması. Yayınlanmamış Araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Sözlük:
Türk Dil Kurumu (2005). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
Türk Dil Kurumu (1975). Felsefe terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayını.
Ansiklopedi:
Meydan Larousse (1990). Meydan Larousse ansiklopedisi. İstanbul: Meydan Yayınevi.
Rapor ya da Diğer Kurumsal Metinler:
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı. (2004). 2004 yılı raporu. Yurtdışındaki vatandaşlarımıza ilişkin gelişmeler ve sayısal bilgiler. Rapor No: 129. Ankara: ÇSGB.
YÖK (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Retrieved from YÖK website: http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ogretmen_yetistirme_lisans_programlari.htm.
MEB (2009). Milli Eğitim Bakanlığı 2010-2014 stratejik planı. Ankara: MEB Yayını.
MoNE (1977). Report by the ministry of national education supervision council. Ankara: MoNE Publications.
Konrad Adenauer Vakfı (1998). Türk gençliği 98 - Suskun kitle büyüteç altında. Ankara: Konrad Adenauer Vakfı Yayınları.
Kanun, Yönetmelik, Tüzük Gibi Yasal Metinler:
Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Resmi Gazete. Yayım Tarihi: 24.06.1973. Sayısı: 14574. Numarası: 1739.
Online Kaynaklar:
Akbaba-Altun, S., & Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim-Online, 7(1), 157-173. Retrieved from http://ilkogretim-online.org.tr.
Bates, R. J. (2001a). Technology, values and the management of schools. British Educational Management and Administration Society Annual Conference. 5-7 October 2001. Newport Pagnall. Retrieved from http://www.deakin.edu.au/~rbates/paper1.doc.
Oğuz, A. (2009). Öğretmen adaylarının sözlü ve yazılı anlatım becerilerine ilişkin öz yeterlik algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3). Retrieved from http://www.e-sosder.com/dergi/30018-042.pdf.
Yılmaz, K. (2009). Secondary education pre-service science and mathematics teachers’ classroom management styles in Turkey. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(2). Retrieved from http://www.ied.edu.hk/apfslt/.
TELİF HAKKI DÜZENLEMESİ
Yazılardaki düşünce ve öneriler ile kaynakların doğruluğundan tümüyle yazarlar sorumludur. Dergiye gönderilen yazılara telif hakkı ödenmez. Yazarlar makalelerinin telif hakkından feragat etmeyi kabul ederek, basıma kabul edilen makalelerin telif hakkını Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisine devreder. Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi Yayın Kurulu makalenin yayımlanması konusunda yetkili kılınır. Bununla birlikte yazarların aşağıdaki hakları saklıdır:
- Telif hakkı dışında kalan bütün tescil edilmiş haklar.
- Makaleyi satmamak koşulu ile kendi amaçları için çoğaltma hakkı.
- Yazarın gelecekteki kitaplar ve dersler gibi çalışmalarında derginin kaynakça olarak belirtilmesi şartıyla, makalenin tümü ya da bir bölümünü kullanma hakkı.
- Yazı yayına kabul edildikten sonra yazarlar Telif Hakkı Devir Formu'nu (doldurulup, imzalanmış) sistem üzerinden göndermelidirler. Yayınlanan makalenin etik, hukuki ve diğer tüm sorumlulukları yazara aittir.
İNTİHAL
Dergide intihal kabul edilmemektedir.
Dergide kabul edilen maksimum benzeşim oranı % 20 olmakla birlikte bir kaynaktan en fazla % 3 benzeşim oranına müsaade edilmektedir.
Benzeşim oranı Ithenticate & Turnitin & grammarly & Intihal.net gibi yazılımların yardımı ile yapılmaktadır.
Dergide yer alan yazıların sorumlulukları yazarlara aittir. Dergimizde çifte kör hakemlik yapılmakta olup Tubitak ve Cope kriterleri esas alınmaktadır.
Ulusal/Uluslararası Hakemli ve akademik bir elektronik dergi olarak Haziran 2019 yılında yayım hayatına başlayan Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi açık erişime uygun, spor ve rekreasyon bilimleri camialarına katkı sağlamayı amaç edinmiştir.
Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi yılda 2 sayı olmak üzere Haziran - Aralık aylarında çevrim içi olarak yayımlamaktadır. Fakat gerekli görüldüğü takdirde özel sayılarda yayımlanmaktadır. Dergimizde spor ve rekreasyon alanlarında hazırlanan özgün, derleme ve araştırma konulu çalışmalara yer verilmektedir.
Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Fakat farklı dillerde yapılan yayınlarda editör onayından geçtikten sonra yayıma kabul edilebilir.
Bu dergide yayımlanan çalışmaların bilim ve dil sorumluluğu yazarlarına aittir. Dergimize gönderilen çalışmalar, alanında uzman 2 ayrı hakem tarafından incelendikten sonra uygun görülenler yayımlanmaktadır. Yayımlanmak üzere gönderilen çalışmalar daha önce herhangi bir dergide yayımlanmamış olmalıdır. Bu durum tamamen yazarların sorumluluğundadır. Daha önce kongrede sunulmuş ise hangi kongrede sunulduğu, tarihi ve yeri dip not olarak başlık sayfasında belirtilmelidir.
YAYIN ETİĞİ
Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi yayın etiği konusunda TUBİTAK ve COPE direktiflerini sıkı bir şekilde uygulamaktadır. Dergiye yayın gönderen bilim insanlarının yanı sıra editör, yayın kurulu üyeleri ve hakemler bu direktiflere uymakla yükümlüdürler. Dergimiz Yayın Etiği Komitesi’nin (COPE) “Dergi Editörleri için Davranış Kuralları ve En İyi Uygulama Rehber İlkeleri” ve “Dergi Yayıncıları için Davranış Kuralları” ilkelerini benimsemektedir.
Dergi bilime tam ve ücretsiz destek sağlamak amacı ile açık erişim politikası izlemektedir. Dergi içeriğine isteyen ücretsiz ve tam olarak erişim sağlayabilmektedir. Dergi BUDAPEŞTE AÇIK ERİŞİM GİRİŞİMİ’ ni desteklemektedir.
Dergimizin TR DİZİN'e başvurusu yapılmıştır. Değerlendirme süreci devam etmektedir.
Dergimizde 1 Haziran 2024 yılı itibariyle gönderilecek makalelerde "Etik Kurul Onay Belgesi" ZORUNLUDUR. Etik kurulu onayı bulunmayan yayınlar değerlendirme sürecine alınmayacaktır.
TR DİZİN 2020 KRİTERLERİ
Etik kurallar başlığı altında aşağıdaki hususlara uyulmalıdır.
1- Sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
2- Bu başlık altında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
3- Makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
4- Ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
5- Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir.
6- Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.
Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisinde Makale Yayın Ücreti bulunmamaktadır (APC). Fakat, dergiye gönderilen yayınların yazarlarından kabul/red şartına bağlı olmaksızın, hakem sürecinin başlatılabilmesi için 150 USD veya karşılığı TL talep edilmektedir (Submission Fee).
Ücret yatırılmadan ve dekontu tarafımıza mail (sradergisi@gmail.com) ile iletilmeden makaleniz işleme alınmayacaktır. Her bir yazarın bu süreci dikkate alarak çalışma yüklemesi önemle rica olunur.
NOT 1: Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, kabul/red durumuna bakılmaksızın ücret talep ettiğinden iade yapmamaktadır.
NOT 2: Yazar, makalesini ilk gönderim tarihinden itibaren bir hafta içinde geri çekmeniz koşuluyla, makalesini ücretsiz olarak geri çekebilir. Ancak makale hakem değerlendirmesi sırasında ve/veya sonrasında geri çekilemez.
NOT 3: Ücretin ödenmesi dergiye yüklenen her çalışmanın mutlaka yayınlanacağı anlamına gelmemektedir. Her yazarın bu süreci dikkate alarak çalışmasını yüklemesi önemle rica olunur.
NOT 4: Ücreti ödenmeyen yazıların işlemlerine kesinlikle başlanmayacaktır.
NOT 5: Yazarlar o günkü dolar kurunun TL karşılığını gönderecektir.
* Ücret süreci 1 Haziran 2024 itibariyle alınmaya başlamıştır.
* Dekont Açıklama kısmına mutlaka “Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi” ve “makale ID’si” yazılmalıdır.
HESAP BİLGİLERİ
OZSUM GRUOP (Ozsum Academic Publishing)
Alıcı Adı: Ozan YILMAZ
Türk Lirası Hesabı: IBAN: TR05 0001 2009 6960 0009 0022 11
Dolar Hesabı: IBAN: TR10 0001 2009 6960 0053 0001 89
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.